En af Apple Incs største bidrag til mobiltelefonmarkedet er iPhone. Den er blandt de første par MMS-aktiverede telefoner, som var tilgængelige på markedet. Ikke så mærkeligt, at iPhones er en af de meget dyre gadgets til rådighed på markedet.
Men i september 2007, planlagde Apple at reducere prisen på iPhones for at give alle en chance for at blive en stolt ejer. En 8GB telefon, som var prissat til 599 dollars blev reduceret til 399 dollar. Virksomheden besluttede at fortsætte salget af 4GB telefoner, indtil lagrene var tomme, og stoppe sin produktion efter dette.
Dette var imidlertid ikke positivt nyt for alle. De, der havde købt telefonen til en høj pris følte sig forrådt og snydt af selskabet. Der var store protester. Som en skadekontrol, besluttede Apple at kompensere disse købere med en kredit på $ 100 til Applebutikker.
I 2008 kom der friske rapporter om, at prisen på 8GB telefon ville falde yderligere med 100 dollars og produktionen af disse telefoner ville blive indstillet. Dette blev stærkt kritiseret af de tidlige tilhængere af telefonen. Men i sidste ende viste det sig at være et rygte.
Apple Incs prisfaldspolitik modtog stærk kritik af forskellige grunde. Det menes, at selskabet burde have tilpasset lidt mere takt ved at reducere prisen. De loyale kunder følte, at selskabet åbenlyst udnyttede deres interesse og passion for produktet.
De troede også, at virksomheden styrtede ved at mindske prisen. Med mere end 100 dage til jul, blev prisen på telefonen reduceret endnu før juleshoppingen havde sat ind. Den tidlige købere mente også, at nedskæring af prisen med $ 200 var for meget.
Men ved at reducere prisen, kunne Apple med succes udvide sin kundekreds, men dens loyale kunder følte sig snydt i farten.